La Junkers

El 1895, l’inventor Hugo Junkers va fundar a Dessau la seva primera empresa pròpia, la Junkers & Co., que fabricava escalfador de bany i aparells de calefacció. Més tard, les seves estructures en l’àmbit de la construcció d’avions el varen convertir en un dels industrials més importants de la seva època. El 1919 va volar el F 13 de Junkers, el primer avió de línia completament de metall, que va contribuir de forma essencial als començaments dels vols regulars de l’aviació civil d’Alemanya. L’empresa es va fer famosa a partir del Ju-52, conegut com tia Ju, que es va començar a fabricar a partir de 1932 i va ser fins a principis dels anys 40 l’avió de línia més fabricat del món.

Però, amb el crac del 29 i l’auge del nazisme, va començar la decadència econòmica i personal de l’empresari. L’1 de novembre de 1932, Junkers va vendre la seva fàbrica matriu de Dessau al consorci Bosch. L’1 de febrer de 1933, la comissió d’aviació li va exigir a Junkers que cedís totes les patents sense retribució econòmica. Finalment, el 2 de juny de 1933 va firmar el contracte de traspàs amb el Ministeri de l’Aviació i se li va prohibir oficialment dedicar-se a la fabricació d’avions. Fins la seva mort, el 3 de febrer de 1935, Junkers va viure a la seva mansió de Gauting sota vigilància permanent de la Gestapo. Aquesta residència actualment és utilitzada per l’Institut de Treball per la Joventut.

Sota control del govern, Junkers es va convertir en una de les indústries d’armament més grans i modernes del món gràcies a la producció dels bombarders en picat i els motors a reacció.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply