Hanna Reitsch

La Hanna Reitsch va néixer el 29 de març de 1912 a Jelenia Gora, Polònia. De ben petita va tenir afició a l’aviació. Més tard, l’Ernst Udet, la mà dreta d’en Hermann Göering, la va inscriure a l’escolta de pilots. Destinada en el centre de proves de Rechlin, va recórrer tot el món. Va ser la primera dona del món en pilotar un helicòpter en la demostració que es va fer en el Saló del motor organitzat a Berlín el 1938. Les seves gestes varen meravellar a tothom, especialment a en Joseph Goebbels, que se’n va aprofitar per la seva propaganda. La Hanna té el record de durada en vol sense motor: cinc hores i mitja. Al llarg de la seva carrera va batre més de 40 rècords, alguns dels quals encara segueixen vigents.

Mobilitzada durant la Segona Guerra Mundial, es va encarregar de provar els prototips alemanys. Amb les seves ganes de pilotar va contribuir a la posada a punt de les armes secretes del Reich. Per aquest treball va rebre la Creu de Ferro de segona classe a mans de l’Adolf Hitler. Després va rebre la Creu de Ferro de primera classe per haver realitzat un vol de 38 minuts en el planador Gigant. Durant una prova va patir un important accident que la va deixar malferida. Els metges li deien que no podria tornar a volar, però la Hanna, amb la seva passió per volar, es va recuperar i va tornar a volar. Quan Alemanya patia greument els bombardejos de l’aviació aliada el 1944, va participar en la creació d’una unitat kamikaze anomenada SS-Selbstopferkommando Leonidas, que no va tenir temps d’actuar. La seva gesta més gran i per la qual és més recordava la va realitzar els últims dies del Reich quan va transportar amb el seu Fiesel Storch al nou ministre de la Luftwaffe, en Robert Ritter von Greim, a Berlín per reunir-se amb en Hitler. Tot i que ella es volia quedar fins al final al Führerbúnquer amb en Hitler per morir al seu costat, va ser obligada a marxar amb el seu Arado 96. Abans de marxar va dur moltes cartes dels habitants del búnquer a les seves respectives famílies o als seus companys d’armes.

Arrestada després de la guerra per poc temps, va participar anys més tard en la creació de l’exèrcit de l’aire de Ghana, i va ser membre de la prestigiosa Society of Experimental Test Pilots nord-americana. La seva reputació era tan gran que inclús va ser rebuda pel president John Fitzgerald Kennedy a la Casa Blanca amb altres aviadores. El seu últim vol de proves el va fer a l’edat de 67 anys, uns mesos abans de morir el 24 d’agost de 1979 a Frankfurt del Main per una crisi cardíaca. Mai va mostrar penediment per haver ajudat al nazisme.



No comments yet. Be the first.

Leave a Reply