El Bleriot-Spad S.51

El Bleriot-Spad S.51 va ser un caça monoplaça, biplà de ten fix i monomotor construït a partir de l’any 1924 i va ser el primer avió francès amb hèlix de pas variable. En molts aspectes era similar al S.41, però el S.51 era motoritzat amb un motor radial. La seva producció va ser de tant sols 64 unitats, incloent-hi les 51 que varen anar a parar a Turquia i una a la Unió Soviètica. En iniciar-se la Guerra Civil espanyola, l’Aero-Club d’Aragó tenia una unitat civil desarmada amb la matrícula EC.BCC que es trobava desmuntada a l’aeròdrom de Barraques, a Terol, sent segurament utilitzat com entrenador durant la guerra. El juliol de 1938 els caces italians varen ocupar l’aeròdrom i varen utilitzar el caça amb objectius propagandístics. Existia una altra unitat, segurament amb matrícula F-AIVS, que els italians varen destruir abans de que arribés a França.

El S.51 portava un motor Gnome&Rhone 9Ab Júpiter amb una potència de 420 cavalls, d’envergadura feia 9,47 metres, de longitud 6,45 metres, de longitud 3,10 metres, tenia una velocitat de 245 quilòmetres per hora, pesava en buit 990 quilograms i en enlairar-se 1.360 quilograms i tenia un sostre de 9.000 metres. D’armament portava dues metralladores Vickers de 7,7 mil·límetres.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply