El Beriev MBR-2/Be-2

El Beriev MBR-2/Be va ser un hidroavió soviètic destinat a equipar l’aviació naval soviètica com un hidroavió coster de reconeixement i bombarder que podia transportar a 4 passatgers. A l’octubre de 1932 el primer prototip va fer el seu primer vol. Els vols de prova posteriors varen mostrar que tenia una gran robustesa estructural i que maniobrava sense problemes, tan a l’aigua com a l’aire, fet pel qual es va encarregar la seva fabricació en sèrie. El primer d’un lot d’uns 100 hidroavions MBR-2/M-17 es va entregar a la primavera de 1934, amb el motor original M-17 en V de 500 hp. La Beriev va desenvolupar després aquest model fins a convertir-lo en el MBR-2/M34 amb un motor M-34NB més potent, reforços estructurals per suport més pes i velocitat, la cua modificada amb perfil corba enlloc de recte, un casc més calat, una carlinga modificada i millor armament defensiu. En canviar la forma de ser designats els avions soviètics va rebre el nom de BE-2. La fabricació es va mantenir fins l’any 1943, arribar a uns 1.200 aparells. La versió MP-1 estava destinada a transportar a 8 passatgers. Després de la Segona Guerra Mundial els supervivents varen operar durant uns quants anys en prospecció pesquera.

El MBR-2/Be-2 tenia un motor lineal Mikulin M-34NB de 12 cilindres en V i 860 hp. Podia anar a una velocitat màxima de 238 quilòmetres per hora, tenia un sostre de servei de 7.900 metres, una autonomia de 800 quilòmetres, un pes en buit de 2.718 quilograms, un pes normal de 4.100 quilograms i un pes màxim en enlairar-se de 4.100 quilograms. Tenia una envergadura de 19 metres i de llarg feia 13,5 metres. D’armament portava dues metralladores de 7,62 mil·límetres i una càrrega exterior de bombes de 500 quilograms.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply