Autopistes

La idea de les autopistes era originària d’Itàlia, on el 1924 es va construir un prototip, però va ser a Alemanya on es varen fer les primeres autopistes de gran quilometratge. Durant la República de Weimar, una empresa privada va idear connectar les ciutats d’Hamburg, Frankfurt i Basilea en un projecte que es va començar a desenvolupar a partir de 1926, però que va quedar aturat com a conseqüència del crac del 29. Però amb l’Adolf Hitler al poder es va reactivar el programa de desenvolupament de la xarxa de carreteres iniciat per la República de Weimar, tant per prestigi com per facilitar els desplaçaments en vista a les conquestes militars. Fritz Todt va dirigir el projecte iniciat el 23 de setembre de 1933, i el primer tram d’una xarxa de 6.500 quilòmetres es va obrir el 15 de maig de 1934. En comparació, la xarxa francesa tenia tant sols 17 quilòmetres, del pont de Saint Cloud a Rocquencourt. Però el pla dels alemanys no va anar tal i com ells esperaven, ja que el 1938 només s’havien completat 3.800 quilòmetres i amb la Segona Guerra Mundial la construcció d’autopistes va deixar de ser prioritari. Tant sols es varen construir 500 quilòmetres més fins al 1945. L’autopista entre Hamburg i Basilea no es va completar fins el 1962.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply