El Henschel HS-126

El HS-126 va ser un avió d’ala alta que va volar per primer cop a principis de 1935. Va ser el més antic dels dos aparells que constituïen el nucli de la capacitat alemanya de reconeixement aeri en el camp de batalla de la Segona Guerra Mundial. Es varen construir tres prototips i 10 aparells HS-126A-0 de preproducció, que varen donar pas a unes 800 unitats de les dues variants de sèrie que varen entrar en servei el 1938 amb la Legió Cóndor. Les dues variants varen ser el HS-126A-1 amb un motor BMW-132Dc en estrella de 880 hp i el HS-126B-1 amb un altre motor. El HS-126 va prestar servei fins al 1942, quan va ser relegat a missions de remolc de planadors i d’atacs nocturns duent càrregues de bombes petites en el Bàltic o els Balcans.

El HS-126B-1 portava com s’ha dit un motor BMW-Bramo 323A-1 o un Q-1 Fafnir de 9 cilindres en estrella i 850 ho. Podia anar a una velocitat màxima de 355 quilòmetres per hora, tenia un sostre de servei de 8.230 metres, un autonomia de 720 quilòmetres, un pes en buit de 2.032 quilograms, un pes màxim en l’enlairament de 3.270 quilograms, tenia una envergadura de 14,5 metres, de llarg feia 10,85 metres i d’altura 3,75 metres. D’armament portava una metralladora fixa de 7,92 mil·límetres de tret frontal, una orientable de 7,92 mil·límetres a la cabina de darrere i podia dur una càrrega exterior de bombes de 150 quilograms.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply