Junkers Ju 87, els Stuka

Els Junkers 87, o Stukas (abreviatura de Sturzkampfglugzeug), varen ser uns bombarders petits alemanys de dues places en caiguda en picat. Tenia una velocitat màxima de 335 quilòmetres per hora, amb un pes de 4.250 quilograms amb càrrega màxima. Anava armat amb tres metralletes i podia portar 500 quilograms de bombes. El Junker 87 era capaç de descendir en una vertical perfecte i bombardejava en picat, una tècnica que va ser molt eficaç. El soroll del seu motor i les sirenes que portaven connectades en el tren d’aterratge era una arma suplementària per intimidar l’enemic i a la població civil. El seu primer vol va ser el 17 de setembre de 1935 amb un motor Rolls-Royce  i es varen construir a gran escala a partir del 1936. El seu constructor va ser Junkers Flugzeug und Motorenwerke.

Els Stukas varen participar en la Guerra Civil espanyola per provar la seva efectivitat. Entre el 1939 i el 1940 varen ser uns avions molt temuts pels Aliats per les seves actuacions en combat durant les campanyes de Polònia, Noruega i França. Però, a mitjans de 1940, quan varen lluitar en la Batalla de la Gran Bretanya, varen patir moltes baixes i varen deixar el combat. En les campanyes de Grècia i la Unió Soviètica varen tornar a combatre i, com que la Luftwaffe era molt superior als avions soviètics, de seguida varen tornar a sembrar el terror. Entre 1942 i 1945 la seva principal feina era ajudar a les tropes terrestres de combat a l’est d’Europa amb l’objectiu de destruir els carros de combat soviètic. Els Junkers 87 es varen deixar de produir el 1944.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply