El Junker Ju 89

El Junker Ju 89 va ser desenvolupat el 1933 per l’empresa Junkers Flugzeug und Motorwerke AG per cobrir la demanda per un bombarder pesat de llarg abast. Aquest bombarder competia amb el també quadrimotor Dornier Do 19, sent construïts dos prototips que es diferenciaven pel motor utilitzat. El primer vol del Ju 89 va tenir lloc l’11 d’abril de 1937. Després de les primeres proves, el Ju 89 va ser criticat dins de l’Alt Comandament de la Luftwaffe, el OKL, sobre la necessitat de construir aquest model ja que preferien un bombarder en picat. A més, la mort d’un dels principals defensors del Ju 89, el general Wever, varen fer que en Hermann Göering cancel·lés el programa el 29 d’abril de 1937, sent utilitzat els prototips construïts en proves o com a transports.

El Ju 89 tenia quatre motors V2 Daimler Benz DB-600A refrigerats per líquid de 12 cilindres en V invertida i 750 hp. Tenia una envergadura de 35,25 metres, de llarg feia 26, 49 metres, d’altura 7,5 metres, tenia una àrea alar de 184 metres quadrats, el seu pes en buit era de 17.000 quilograms, el seu pes de càrrega de 22.800 quilograms, disposava d’una velocitat màxima de 390 quilòmetres per hora, tenia un sostre d’altura de 7.000 metres i una autonomia de 2.980 quilòmetres. D’armament portava 2 canons de 20 mil·límetres, 2 metralladores MG-15 de 7,92 mil·límetres i 1.600 quilograms de bombes.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply