El planador d’assalt/transport alemany DFS-230

Els estudis de disseny del DFS-230 els va realitzar l’enginyer Hans Jacobs en l’Institut d’Investigació de Planadors (DFS) ubicat a Darmstat-Griesheim l’any 1937. El planador podia ser remolcat per avions com el JU-52/3m, el HE-46, el JU-87 i el HS-126. Es varen desenvolupar dues versions, la B i la C, diferenciant-se l’última en un sistema de frenada assistit per dos petits coets i un paracaigudes. L’enlairament es feia mitjançant un trolley de dues rodes i un cop a l’aire era deixat anar fins que aterrava a terra a través d’un patí ventral. A vegades darrere de la cabina es muntava una metralladora de 7,92 mil·límetres.

El DFS-230 tenia una capacitat per transportar vuit homes equipats o 1.235 quilograms, tenia una velocitat de remolc de 210 quilòmetres per hora i una velocitat de remolc màxima de 290 quilòmetres per hora, tenia un pes en buit de 860 quilograms i un pes de càrrega de 2.000 quilograms, tenia una envergadura de 22 metres, de llarg feia 11,27 metres i d’altura 2,74 metres.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply