El Focke Wulf Triebflügel

Dissenyat el 1938, el Triebflügel va ser un caça convencional que posteriorment donaria a orígen a altres projectes. Fabricat per l’empresa Focke-Wulf, el FW Triebflügel va tenir capacitat d’enlairar-se i d’aterrar d’una forma vertical i en vol volava a la mateixa velocitat i de la mateixa forma que un caça. En no dependre de certs sistemes de vol com els demés avions, aquest nou caça va tenir un ús encara més senzill però a la vegada complex. El motor tradicional es va substituir per tres pales amb motor que giraven a una gran velocitat i un turbo motor extra per donar suport a l’enlairament del Triebflügel, a més de que contava amb un sistema d’angle de propulsió, en el qual en arribar a certa altura, les ales havia d’angular-se per poder empènyer cap endavant al caça. El problema que presentaria aquest caça seria en l’aterrada, ja que s’havia de reduir la potència dels motors fins que el tren d’aterratge toqués al terra, però com que l’avió aterrava i s’enlairava de la mateixa forma vertical, la cabina del pilot quedava cap amunt fet que impossibilitava veure la distància que encara quedava per poder aterrar. El Triebflügel anava armat amb dos canons MK-103 de 30 mil·límetres i dos canons MG-151 de 20 mil·límetres, suficient per poder destruir com a mínim cinc bombarders enemics. El Triebflügel mai es va construir, la idea era molt original però tenia molt problemes en qüestió de la seva forma i de la seva fiabilitat mecànica, fet pel qual no es va aprovar, però anys després aquesta idea donaria orígen als helicòpters d’atac.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply