El Rogozarski IK-3

Projectat com a successor del Ikarus IK-2, el Rogozarski IK-3 va ser el primer caça modern de Iugoslàvia. El prototip va volar a la primavera de 1938, però tot i que es va estavellar es va posar en producció. En les primeres dotze unitats es va modificar el tancament de la cabina, el tren d’aterratge, el reforç estructural i es va millorar el motor, entregant-se les primeres unitats el juliol de 1939. Al produir-se la invasió alemanya el 1941 els IK-3 varen tenir cert èxit, però els avions que varen sobreviure el combat amb els alemanys varen ser destruïts per evitar la seva captura.

El IK-3 portava un motor Hispano-Suïssa 12Ycrs refrigerat per líquid de 12 cilindres en V i 980 hp, disposava d’una velocitat màxima de 527 quilòmetres per hora, s’enlairava a 5.000 metres en 7 minuts, tenia un sostre de servei de 9.460 metres, una autonomia de 785 quilòmetres, un pes en buit de 2.068 quilograms, un càrrega màxima de 2.630 quilograms, de llarg feia vuit metres, d’envergadura feia 10,3 metres i d’altura 3,25 metres. D’armament portava un canó de 20 mil·límetres i dues metralladores de 7,92 mil·límetres.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply