Focke Wulf 189, el FW 189

El Focke-189 Eule (enciam) era un monoplà sobre dos bucs de cua amb la tripulació col·locada en una gòndola central pràcticament de vidre  El seu primer vol es va realitzar el juliol de 1938 i va entrar en servei a finals de 1940. Es varen fabricar 848 aparells, sense contar els 16 avions prototips i de preproducció. El model principal va ser el FW-189A, amb subvariants com el FW-189A-1 bàsic, el FW-189A-2, amb dues metralladores defensives enlloc d’un, el FW-189A-3, amb doble comandament, i el FW-189A-4, de suport directe amb blindatge ventral i canons de 20 mil·límetres en lloc de metralladores de les ales. La Luftwaffe el va utilitzar per ajudar a l’Exèrcit.

El FW-189A-2 era un triplaça de reconeixement tàctic amb capacitat limitada de suport directe i caça nocturn. Portava dos motors Argus AS 410A-1 de 12 cilindres i 465 hp, disposava d’una velocitat màxima de 350 quilòmetres per hora, un altura de servei de 7.300 metres, una autonomia de 670 quilòmetres, un pes en buit de 3.245 quilograms, un pes màxim en enlairar-se de 4.170 metres, una envergadura de 18,4 metres. De llarg feia 12,03 metres, d’altura feia 3,1 metres i anava armat amb dues metralladores de 7,92 mil·límetres fixes en l’arrel de l’ala, una metralladora bitub de 7,92 mil·límetres a la torreta de darrera i podia portar una càrrega de bombes de 200 quilograms.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply