L’empresa constructora Sager und Woerner

Fritz Todt, que va treballar per l’empresa constructora Sager & Woerner el 1921, de la qual en va ser des del 1926 fins el 1930 sots-director del departament de construcció de carreteres, va adjudicar a la seva antiga empresa la construcció de les autovies i el rearmament del país. El primer gran encàrrec que varen tenir va consistir en la planificació i realització de l’autovia Munic-Salzburg i, poc temps després, la firma va participar en la construcció de totes les autovies, fet pel qual varen obrir nombroses filials per tot Alemanya. A més, l’empresa va treballar en la construcció de diversos aeroports militars com el de BerlínTempelhof, a les illes de Rügen, Norderney i Sylt, o en la construcció de la fàbrica Hermann Göering a Salzgitter o de la Buna Werke a Leipzig. Més tard, a la primavera de 1938, a l’empresa se li va adjudicar juntament amb 15 altres grans empreses la construcció de la Westwall. La firma va ser la responsable de realitzar les obres corresponents a la regió del Saar. A partir de 1938, Sager & Woerner va començar a obtenir beneficis addicionals gràcies a la utilització de mà d’obra de treballadors forçats. A l’actual Pasteurstrasse s’hi va erigir més tard un camp propi per presoners de guerra. Sager & Woerner va ser absorbida a la dècada de 1980 per la firma Walter Bau AG. Els antics terrenys de l’empresa a la Ludwigsfelder Strasse, a Allach, continuen sense explotar.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply