El tanc Renault FT-17

El tanc Renault FT-17 va ser el primer tanc fabricat amb una torreta giratòria, que es coneixia com a torreta moderna, sense moure el xassís, fet que feia no necessari una gran tripulació era manejat per dos homes, i tampoc calia un gran espai, fet que el feia més petit que els altres tancs. El Renault FT-17 va néixer en combat, concretament en el camp de batalla de finals de la Primera Guerra Mundial, i va ser utilitzat fins al 1949. Va ser dissenyat pel coronel Jean-Baptiste Estienne i en Louis Renault i va ser utilitzat per l’exèrcit francès i per l’alemany després de la Batalla de França. Aquest tanc va servir en la Gran Guerra com a suport d’infanteria, ja que els Marks seguien en servei i muntaven grans armes, però el tanc va mostrar dèbil tot i l’eficàcia de la seva torreta. En els seus inicis no va ser un gran tanc, però les seves millores el varen acabar convertint en un tanc eficaç. Després de la guerra, països com Espanya, Alemanya i Itàlia, entre altres, varen comprar variants d’aquest tanc i cada país el va modificar segons les seves necessitats. Alguns li varen muntar una nova arma més poderosa, un motor més potent, un radi de més abast, entre altres modificacions. Durant la Segona Guerra Mundial el tanc viuria les seves últimes batalla, ja que els Panzer II amb el seu blindatge antibales i el seu armament més adequat per la batalla blindada, varen convertir als Renault en tancs obsolets.

En el tanc hi cabien dos tripulants (comandant/artiller i conductor), el seu blindatge anava des de 8 mil·límetres fins a 22 mil·límetres i pesava 6,5 tones. Portava un canó Puteaux SA-18 tenia un diàmetre de 37 mil·límetres i una metralladora Hochkiss de 8 mil·límetres. El motor, de 39 cavalls, era de la marca Renault que li donava una velocitat màxima de 7 quilòmetres per hora i una autonomia de 60 quilòmetres. El seu ús, com tots els tancs de l’època, era el de donar suport a la infanteria.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply