El Heinkel 111, el He 111

El Heinkel 111 va ser un bombarder alemany bimotor dissenyat pels germans Siegfried i Walter Günther a principis dels anys 30. Molt sovint descrit com un llop amb pell d’ovella, es va fer passar per un avió de transport, però el seu propòsit era el de proporcionar un bombarder mitjà ràpid a la Luftwaffe, violant d’aquesta manera el Tractat de Versalles. Molt probablement és el bombarder alemany més reconegut amb el seu morro envidriat de les versions més modernes i perquè era el principal i més nombrós bombarder de la Luftwaffe durant les primeres etapes de la Segona Guerra Mundial.

El He 111 podia portar una tripulació de quatre homes, era capaç d’enlairar-se fins a 2.000 metres en vuit minuts i volava a 422 quilòmetres per hora. Pesava 12.385 quilograms en càrrega màxima, i portava tres metralladores de 7,92 mil·límetres, 2.000 quilograms de bombes, un canó automàtic de 20 mil·límetres i un canó de 13. El seu radi d’acció era de 1.200 a 3.300 quilòmetres.

L’aparell va complir les expectatives fins a la Batalla d’Anglaterra, quan el seu dèbil armament defensiu, la seva relativa baixa velocitat i la seva poca maniobrabilitat varen quedar al descobert. Tot i aquestes mancances, l’aparell va demostrar ser capaç de suportar greus danys. A mesura que la guerra avançava, el He 111 va ser utilitzat en diferents funcions en tots els fronts europeus. Va ser utilitzat com a bombarder estratègic durant la Batalla d’Anglaterra, com avió torpede durant la Batalla de l’Atlàntic i com a bombarder mitjà i avió de transport en els fronts Occidental, Oriental, Mediterrani, d’Orient Mitjà i del nord de l’Àfrica.

Tot i que va ser millorat constantment, el He 111 va quedar obsolet durant l’última part de la guerra. Havia de ser substituït pel projecte Bombarder B de la Luftwaffe, però els endarreriments i la posterior cancel·lació del projecte va forçar a la força aèria alemanya a continuar utilitzant el He 111 fins al final de la guerra. La seva fabricació va cessar el 1944, punt en el que degut al curs del conflicte la producció de bombarders amb motors de pistons va ser en gran part aturada a favor dels caces. Amb la desaparició de la força de bombarders alemanys, el He 111 va ser utilitzat per transport i logística.

 

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply