El Junker Ju 288

Pensat com a substitut del JU-88, el JU-288 va ser un bombarder mitjà alemany amb un disseny completament nou amb motors radials BMW 801MA de 1.600 hp, unitat de cua bideriva i dues rodes en cada unitat principal del tren. L’aparell va ser construït per l’empresa Junkers Flugzeug und Motorenwerker i el seu primer vol va tenir lloc el gener de 1941. En total es varen construir 22 prototips. Havia de dur 5.000 quilograms de bombes, però aquesta càrrega es va reduir degut a problemes en el maneig de l’aparell. Progressivament es varen provar motors més potents i armament defensiu de control remot. Quan el 1943 es varen cancel·lar molts bombarders alemanys, inclòs el JU-288, aquest s’havia proposat com aparell d’atac al terra, armat amb un canó sense retrocés Gerat 104 de 356 mil·límetres, però no va arribar a ser produït en sèrie.

El JU-288 feia d’envergadura 22,66 metres, de llarg feia 18,15 metres, d’altura 4,5 metres, tenia un pes en buit de 13.400 quilograms i un pes en enlairar-se de 21.390 quilograms, tenia una velocitat màxima de 655 quilòmetres per hora, un sostre de 10.400 metres i un recorregut amb càrrega interna de bombes màxim de 2.600 quilòmetres. D’armament portava sis canons MG-151/15 de 15 mil·límetres en barbetes de proa, dorsal i cua, 3.000 quilograms de bombes a la bodega interna i 1.800 quilograms de forma externa.

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply