Bombarders britànics i nord-americans

Al principi de la Segona Guerra Mundial, la Gran Bretanya disposava de bombarders bimotors; el Hampden i el Wellington, amb escassa càrrega de bombes. El 1942 varen construir uns nous bombarders de nova generació, els quadrimotors Halifax i Lancaster que varen ser les joies de la RAF. Aquests bombarders transportaven a grans distàncies arnesos de 10 tones, eren anomenats Grand Slam, que s’utilitzaven en missions nocturnes sota el comandament del mariscal de l’aire Arthur Harris, que els va enviar sobre les ciutats alemanyes per bombardejar-les. Disposaven d’un radar que permetia a la tripulació visualitzar la imatge del terreny que sobrevolen. A més, eren suficientment sòlids com per resistir els atacs dels caces alemanyes.

El quadrimotor nord-americà B-17, juntament als seus models més avançats tecnològicament els B-24 i els B-29, tenien una gran autonomia i estaven dotats del Norden, un instrument òptic de precisió mortal. El 1943, la 8ª Força Aèria nord-americana amb base a Gran Bretanya va dur a terme bombardejos diürns sobre Alemanya. Les tripulacions se seleccionaven a ells mateixos.

El 1942 menys de la meitat de la tripulació dels bombarders pesats varen morir a les 30 sortides en la seva primera ronda, i només un de cada cinc va sobreviure a la segona ronda.

El 1943 les possibilitats de sobreviure es varen reduir i només sobrevivia a la primera ronda un de cada sis, i un de cada 40 a la segona.

Bombarders mitjans:

El Martin B-26, Maurader, era un bombarder bimotor, amb dos motors de 1.850 CV, amb una velocitat màxima de 505 quilòmetres hora i una autonomia de 1.600 quilòmetres amb 1.350 quilograms de bombes.

El North American B-25, Mitchell, va ser un bombarder que es va fer famós durant el bombardeig a Tòquio sota les ordres del general James Harold Doolitlle. Era un bimotor, amb una potència cada motor de 1.700 CV, una velocitat màxima de 455 quilòmetres l’hora i una autonomia de 2.450 quilòmetres amb 1.450 quilograms de bombes.

El De Havilland, el Mosquit, va ser un bombarder de dos motors de 1.250 CV cada un, amb una velocitat màxima de 610 quilòmetres hora amb 900 quilograms de bombes.



No comments yet. Be the first.

Leave a Reply