El Blohm und Voss BV-238

El Blohm und Voss BV-238 va ser l’avió amb més pes que va volar durant la Segona Guerra Mundial. Era una hidrocanoa de transport de sis motors Daimler Benz DB-603G refrigerats per líquid de 12 cilindres en V invertida i 1900 hp c/u que es va desenvolupar a la fàbrica Blohm und Voss, Abt. Flugzeubau sobre un model 1/4 escala per comprovar les seves característiques generals. Tot i aquest mètode no es va evitar que en el seu primer vol patís un accident d’aterratge l’11 de març de 1944. A mitjans d’aquell anys, l’Alt Comandament de la Luftwaffe va decidir concentrar tot l’esforç de la indústria aèria en la producció de caces i molts d’aquests models com el BV-238 varen ser cancel·lats. D’aquesta manera només el prototip va ser construït i dos més varen quedar inacabats. Segons els nord-americans, el prototip va ser destruït en aigües del llac Sacharse per un P-51 del 361º Grup de Caça de la USAAF el setembre de 1944, tot i que un dels pilots, el tinent Drew, va dir que es tractava d’un BV-222. Els britànics varen creure que l’Adolf Hitler intentaria escapar a Sud-Amèrica amb aquest aparell per la seva gran autonomia, 6.100 quilòmetres.

El BV-238 feia d’envergadura 60,17 metres, de llarg feia 43,5 metres, d’altura 13,13 metres, tenia un pes en buit de 50.800 quilograms i un pes de càrrega de 80.000 quilograms i una velocitat màxima de 425 quilòmetres.

 

No comments yet. Be the first.

Leave a Reply