El Frankfurter Zeitung

El Frankfurter Zeitung va ser un diari alemany fundat el 1856. Va ser l’únic diari alemany que no va ser intervingut directe o indirectament pel govern del Tercer Reich. Finalment, el 31 d’agost de 1943, Adolf Hitler va ordenar expressament que fos prohibit i es va deixar de publicar.

Das Reich

El Das Reich va ser un setmanari fundat pel ministre Joseph Goebbels el 1940. Tot i els articles incendiaris del ministre de Propaganda, tenia articles ideològicament asèptics i de qualitat que gaudien de gran prestigi.

Der Freiheitskampf, La lluita per la llibertat

El Der Freiheitskampf, La lluita per la llibertat, va ser un diari de Dresden que era l’òrgan del NSDAP.

La Uhuhefte

La Uhuhefte va ser un revista mensual alemanya publicada entre 1924 i 1935 per l’editorial berlinesa Ullstein.

Weltbühne

Weltbühe, L’escenari del món, va ser una revista setmanal fundada el 1905 sota el nom de Schaubühne (L’escena teatral) que va canviar el seu nom el 1918. La revista tenia una gran influència en l’àmbit polític i cultural, i va ser considerada la revista dels intel·lectuals alemanys durant la República de Weimar. Va ser prohibida pels nacionalsocialistes el 1933 i el seu últim director, Carl von Ossietsky, Premi Nobel de la Pau el 1936, va ser internat en un camp de concentració i va morir a conseqüència dels maltractaments el 1938.

Els protocols dels savis de Sió

Els protocols dels savis de Sió va ser un libel redactat a França per la policia secreta tsarista, la Ojrana, els anys 1900-1901, que va aparèixer poc després en els diaris russos. Tenia 24 capítols, cadascun d’ells atribuït a un membre del inexistent govern secret jueu, els savis de Sió, on s’exposaven les mesures per conquerir el món. Inicialment el libel va passar desapercebut, però va ser molt llegit en el període d’entreguerres. Els antisemites varen trobar-hi allí la prova decisiva d’un complot internacional jueu contra les nacions cristianes, sent el bolxevisme només una etapa del procés. L’Adolf Hitler, informat de la seva existència per l’Alfred Rosenberg i en Dietrich Eckart el novembre de 1919, el va llegir en la traducció que varen fer en Theodor Fritsch i en Ludwig Müller, àlies Gottfried zur Beek. Aquest libel va citar en el Mein Kampf i seguint el fil del Protocol va exposar que unes forces obscures eren les responsables de la derrota d’Alemanya a la Primera Guerra Mundial. En els anys del règim nazi es varen imprimir 33 edicions.

Die Woche. Moderne illustrierte Zeitzschrift.

Die Woche. Moderne illustrierte Zeitzschrift. va ser una revista alemanya fundada el 1899 per l’editorial Scherl que va deixar de publicar-se l’any 1944.

Simplicissimus

Simplicissimus va ser un setmanari polític-satíric fundat a Munic el 1896 de gran influència en l’opinió pública durant la República de Weimar. El setmanari va aconseguir mantenir-se durant el Tercer Reich fins al 1944.

Berliner Illustrierte Zeitung

La Berliner Illustrierte Zeitung va ser una revista de Berlín fundada el 1892 per l’editorial Ullstein.

Tägliche Rundschau

Tägliche Rundschau va ser un diari de Berlín fundat el 1881. Els nazis varen prohibir-ne la seva circulació el 1938.

Next Page »